PRAVIDLÁ INTERNETOVÉHO OBCHODU
Tento dokument určuje všeobecné podmienky používania internetového obchodu prevádzkovaného spoločnosťou Gungan Sp. z o.o. a pravidlá predaja produktov a poskytovania služieb elektronickými prostriedkami prostredníctvom webovej stránky obchodu.
§ 1 Definície
Pracovné dni – dni od pondelka do piatku, s výnimkou zákonom stanovených sviatkov.
Doručenie – doručenie tovaru Zákazníkovi Predávajúcim alebo externým dopravcom, v súlade s objednávkou.
Dopravca – spoločnosť zabezpečujúca doručenie tovaru v mene Predávajúceho.
Heslo – individuálna kombinácia znakov slúžiaca na zabezpečenie prístupu k účtu Zákazníka.
Zákazník – fyzická alebo právnická osoba, prípadne organizačná zložka bez právnej subjektivity, ktorá využíva obchod alebo uzatvára kúpnu zmluvu.
Spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá nakupuje mimo rámca svojej podnikateľskej alebo odbornej činnosti.
Zákaznícky účet – individuálny používateľský panel vytvorený po registrácii, ktorý umožňuje využívať funkcie obchodu.
Podnikateľ – subjekt nakupujúci v súvislosti s podnikateľskou alebo odbornou činnosťou.
Uprednostnený podnikateľ – fyzická osoba nakupujúca ako podnikateľ, ale za podmienok podobných spotrebiteľovi, ak nákup nesúvisí s jej odbornou činnosťou.
Obchodné podmienky – tento dokument, ktorý určuje podmienky fungovania obchodu.
Registrácia – proces vytvorenia účtu v internetovom obchode.
Miesto osobného odberu – miesto, kde si Zákazník môže osobne prevziať objednávku.
Predávajúci – Gungan Sp. z o.o., vlastník internetového obchodu.
Stránka obchodu – webová stránka dostupná na adrese gangaru.sk.
Tovar – produkt ponúkaný na predaj prostredníctvom stránky obchodu.
Trvanlivosť – obdobie, počas ktorého by si tovar mal zachovať svoje úžitkové vlastnosti v súlade s určením a uisteniami výrobcu alebo predávajúceho.
Trvácny nosič – médium, ktoré umožňuje uchovávať informácie spôsobom dostupným v budúcnosti.
Kúpna zmluva – zmluva uzatvorená na diaľku medzi Zákazníkom a Predávajúcim.
§ 2 Všeobecné ustanovenia a používanie Obchodu
Všetky práva k internetovému obchodu, jeho názvu, doméne, obsahu a grafickým prvkom patria Predávajúcemu, ak nie je výslovne uvedené inak. Ich použitie je možné len so súhlasom Predávajúceho.
Predávajúci sa snaží zabezpečiť, aby bol obchod dostupný na rôznych zariadeniach a v populárnych internetových prehliadačoch. Na správne fungovanie je potrebné internetové pripojenie a prehliadač s podporou JavaScriptu a súborov cookies.
Obchod používa cookies na zabezpečenie správneho fungovania a prispôsobenie funkcií podľa preferencií používateľa. Používanie cookies sa riadi pravidlami uvedenými v Zásadách ochrany osobných údajov. Súhlas so súbormi cookies je dobrovoľný, ale môže byť potrebný na plnohodnotné využívanie funkcií obchodu. Používateľ môže obmedziť ich používanie v nastaveniach prehliadača, čo však môže ovplyvniť dostupnosť niektorých služieb.
Na zadanie objednávky a používanie služieb obchodu je potrebné mať aktívnu e-mailovú adresu.
Je zakázané poskytovať obsah, ktorý je v rozpore so zákonom, dobrými mravmi alebo porušuje práva tretích strán.
Predávajúci upozorňuje, že využívanie online služieb je spojené s rizikom neoprávneného prístupu k údajom. Zákazníci by mali používať ochranné opatrenia, vrátane antivírusového softvéru a nástrojov na ochranu súkromia. Predávajúci nikdy nežiada o heslo.
Nie je dovolené používať obchod spôsobom, ktorý poškodzuje záujmy Predávajúceho, vrátane reklamných účelov, zverejňovania nesúvisiacich alebo zavádzajúcich informácií.
§ 3 Registrácia
Vytvorenie zákazníckeho účtu (registrácia) je bezplatné.
Registrácia nie je povinná na zadanie objednávky v obchode.
Na registráciu je potrebné vyplniť formulár dostupný na stránke obchodu a odoslať ho elektronicky. Počas registrácie si Zákazník nastaví vlastné heslo.
Počas vypĺňania formulára sa Zákazník môže oboznámiť s obchodnými podmienkami a vyjadriť súhlas s ich obsahom zaškrtnutím príslušného poľa.
Zákazník môže dobrovoľne súhlasiť so zasielaním marketingových informácií. V takom prípade je informovaný o účele a príjemcoch svojich údajov.
Súhlas so spracovaním osobných údajov na marketingové účely nie je podmienkou vytvorenia účtu. Zákazník môže tento súhlas kedykoľvek odvolať, napríklad zaslaním e-mailu.
Po odoslaní registračného formulára Zákazník obdrží potvrdenie registrácie na uvedenú e-mailovú adresu. Od tohto momentu je uzatvorená zmluva o vedení zákazníckeho účtu a používateľ získa prístup k svojmu účtu.
§ 4 Objednávky
Informácie uvedené na stránke obchodu predstavujú výzvu na predloženie ponuky a nie sú ponukou v zmysle platných právnych predpisov.
Objednávky je možné zadávať prostredníctvom stránky obchodu 7 dní v týždni, 24 hodín denne.
Na zadanie objednávky si Zákazník vyberie produkty, pridá ich do košíka, zvolí spôsob doručenia a platby, a následne potvrdí objednávku kliknutím na tlačidlo „Objednávam a platím“. Pred dokončením objednávky je Zákazník informovaný o celkovej cene, nákladoch na doručenie a ďalších prípadných poplatkoch.
Zadanie objednávky predstavuje návrh Zákazníka na uzatvorenie kúpnej zmluvy.
Po zadaní objednávky Zákazník obdrží elektronické potvrdenie o jej prijatí.
Následne Zákazník dostane informáciu o prijatí objednávky na realizáciu. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza v momente doručenia tejto informácie. Zákazník obdrží e-mail s potvrdením uzatvorenia zmluvy, jej obsahom a informáciami požadovanými podľa § 3 zákona č. 102/2014 Z.z.
Podmienky kúpnej zmluvy budú Zákazníkovi zaslané na trvalom nosiči (napr. e-mail) bezodkladne po jej uzatvorení.
§ 5 Platby
Ceny produktov uvedené na stránke obchodu sú konečné ceny vrátane DPH. Náklady na doručenie a ďalšie poplatky sú uvedené samostatne počas procesu objednávania.
Zákazník je vždy pred potvrdením objednávky informovaný o celkovej cene vrátane všetkých daní, nákladov na doručenie a iných poplatkov.
- bankový prevod (realizácia začne po pripísaní platby a potvrdení objednávky),
- bankový prevod s osobným odberom (tovar bude dostupný po pripísaní platby a potvrdení objednávky).
Zákazník, ktorý zvolil spôsob platby vopred, by mal vykonať úhradu do 7 pracovných dní od zadania objednávky.
V prípade neuhradenia platby Predávajúci stanoví dodatočný termín a informuje Zákazníka o možnosti odstúpenia od zmluvy po jeho uplynutí. Ak platba nebude uhradená ani v tomto termíne, Predávajúci má právo odstúpiť od zmluvy a informovať o tom Zákazníka na trvalom nosiči.
§ 6 Dodanie tovaru
Predávajúci realizuje dodávky na území Európskej únie a – v odôvodnených prípadoch – aj do iných krajín, po predchádzajúcom potvrdení podmienok doručenia.
Predávajúci dodáva produkty v súlade s uzatvorenou kúpnou zmluvou.
Na stránke obchodu sú uvedené informácie o predpokladanom čase vybavenia objednávky a dodania tovaru.
Uvedené termíny sa počítajú v pracovných dňoch, v závislosti od zvoleného spôsobu doručenia a platby.
Tovar je doručovaný na adresu uvedenú Zákazníkom pri zadávaní objednávky.
V deň odoslania zásielky (pokiaľ nebola zvolená osobná prevzatie) dostane Zákazník potvrdenie elektronickou formou.
Po prijatí zásielky by mal Zákazník skontrolovať jej stav v súlade s obvyklými pravidlami. V prípade poškodenia môže požiadať doručovateľa o vyhotovenie škodového protokolu. Nevyhotovenie protokolu neoberá Zákazníka o právo podať reklamáciu.
Existuje možnosť osobného prevzatia objednávky vo vopred dohodnutom termíne v určenom výdajnom mieste po dohode s Predávajúcim.
Predávajúci k zásielke priloží doklad o kúpe – pokladničný doklad alebo faktúru s DPH – v závislosti od výberu Zákazníka. Faktúra môže byť vystavená, ak Zákazník označí príslušnú možnosť pri nákupe.
V prípade neprítomnosti Zákazníka na adrese doručenia môže doručovateľ zanechať oznámenie alebo kontaktovať telefonicky. V prípade vrátenia zásielky bude Predávajúci kontaktovať Zákazníka s cieľom dohodnúť nový termín a náklady na doručenie.
Ak dodacia lehota presiahne jeden mesiac, Zákazník – spotrebiteľ – môže odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu.
§ 7 Zodpovednosť za vady pre podnikateľov
Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar bez vád.
V prípade zistenia vady môže Zákazník – podnikateľ:
- požadovať zníženie ceny alebo odstúpiť od zmluvy, pokiaľ výmena tovaru alebo odstránenie vady nebude vykonané bezodkladne a bez nadmerných nepríjemností,
- požadovať výmenu tovaru alebo odstránenie vady, pričom Predávajúci môže žiadosť odmietnuť, ak by jej splnenie bolo nemožné alebo by znamenalo neprimerané náklady.
Reklamovaný tovar by mal byť zaslaný na adresu Predávajúceho. Náklady na prepravu znáša Predávajúci.
Predávajúci zodpovedá za vady tovaru, ktoré existovali v čase jeho odovzdania a ktoré sa prejavili do 12 mesiacov od dodania, ak nie je v zmluve uvedené inak.
Reklamácie je možné podať písomne na adresu Predávajúceho alebo elektronicky na uvedenú e-mailovú adresu.
Predávajúci sa k reklamácii vyjadrí do 14 dní od jej prijatia.
Zákazník môže Predávajúcemu nahlásiť sťažnosť týkajúcu sa služieb poskytovaných elektronicky zaslaním správy na e-mailovú adresu: prodej@gangaru.cz. Oznámenie by malo obsahovať popis problému. Predávajúci sťažnosť vybaví bezodkladne, najneskôr však do 14 dní, a odpovie na uvedenú kontaktnú adresu.
§ 8 Záruka
Predávané výrobky môžu byť pokryté zárukou poskytnutou výrobcom alebo distribútorom.
Informácie o existencii a podmienkach záruky sú dostupné na stránke obchodu pri príslušnom produkte.
Záruka sa nevzťahuje na zákonné práva vyplývajúce zo zodpovednosti za vady alebo iné práva podľa platných právnych predpisov.
§ 9 Nesúlad tovaru so zmluvou
Reklamácie spotrebiteľov a zvýhodnených podnikateľov
Tovar sa považuje za súladný so zmluvou, ak zodpovedá v rozsahu:
- opisu, typu, množstva, kvality, úplnosti a funkčnosti; v prípade tovaru s digitálnymi prvkami aj kompatibility, interoperability a dostupnosti aktualizácií,
- účelu uvedeného zákazníkom pred uzavretím zmluvy, pokiaľ bol tento účel predávajúcim akceptovaný.
Tovar by mal ďalej:
- byť vhodný na bežné používanie v súlade s právnymi predpismi, technickými normami a bežnou praxou,
- mať vlastnosti typické pre daný typ tovaru, ktoré môže zákazník rozumne očakávať – vrátane trvanlivosti, bezpečnosti, funkčnosti a zhody s informáciami uvedenými v reklamách alebo na štítkoch, ak:
- predávajúci o verejnom uistení nevedel a nemohol vedieť,
- uistenie bolo účinne opravené pred uzavretím zmluvy,
- uistenie nemalo vplyv na rozhodnutie zákazníka o kúpe.
- byť dodaný s pokynmi, balením a príslušenstvom, ktoré môže zákazník rozumne očakávať,
- zodpovedať vzorke alebo modelu, ak boli pred kúpou prezentované.
Predávajúci nezodpovedá za nesúlad so zmluvou, ak bol zákazník výslovne informovaný o odchýlkach a tieto jednoznačne a osobitne akceptoval.
Predávajúci zodpovedá aj za chyby pri montáži, ak:
- montáž vykonal predávajúci alebo na jeho pokyn,
- montáž vykonaná zákazníkom bola chybná z dôvodu nesprávneho návodu.
Predávajúci zodpovedá za nesúlad, ktorý sa prejaví do 2 rokov od dodania tovaru. V prípade tovaru s digitálnymi prvkami sa táto lehota môže prispôsobiť trvaniu poskytovania služby.
Predávajúci sa nemôže odvolávať na uplynutie tejto lehoty, ak nesúlad úmyselne zatajil.
V prípade nesúladu môže zákazník požadovať opravu alebo výmenu tovaru.
Predávajúci môže navrhnúť alternatívne riešenie (výmenu namiesto opravy alebo naopak), ak požiadavku zákazníka nie je možné splniť alebo by bola spojená s neprimeranými nákladmi. Ak nie je možné splniť žiadnu z možností, môže predávajúci odmietnuť uplatnenie nároku.
Pri posudzovaní primeranosti nákladov sa zohľadňuje hodnota tovaru, charakter nesúladu a nepríjemnosti pre zákazníka.
Oprava alebo výmena sa musí vykonať v primeranej lehote, bez zbytočných nepríjemností pre zákazníka, s ohľadom na typ tovaru a účel nákupu. Náklady znáša predávajúci.
Zákazník sprístupní tovar na opravu alebo výmenu. Predávajúci zabezpečí jeho odber na vlastné náklady.
Ak bol tovar pred zistením nesúladu namontovaný, predávajúci zabezpečí demontáž a opätovnú montáž, alebo tieto úkony zadá na vlastné náklady.
Zákazník nenesie náklady za bežné používanie tovaru, ktorý bol následne vymenený.
Zákazník môže podať vyhlásenie o znížení ceny alebo odstúpení od zmluvy, ak:
- predávajúci odmietne uviesť tovar do súladu so zmluvou,
- oprava alebo výmena nebola vykonaná v primeranom čase alebo v súlade s požiadavkami,
- nesúlad pretrváva aj napriek pokusom o jeho odstránenie,
- nesúlad je podstatný,
- zo situácie vyplýva, že predávajúci tovar neuvedie do súladu v primeranom čase alebo bez nadmerných nepríjemností.
Predávajúci odpovie na reklamáciu do 14 dní od jej prijatia.
V prípade zníženia ceny predávajúci vráti primeranú sumu bezodkladne, najneskôr do 14 dní od prijatia vyhlásenia zákazníka.
Zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je nesúlad nepodstatný. Má sa však za to, že nesúlad je podstatný.
Odstúpenie sa môže týkať len nesúladných výrobkov, ak zvyšné výrobky nemajú pre zákazníka hodnotu bez kompletnej objednávky.
V prípade odstúpenia od zmluvy zákazník vráti tovar na náklady predávajúceho. Predávajúci vráti cenu do 14 dní od prijatia tovaru alebo potvrdenia o jeho odoslaní.
Vrátenie peňazí sa uskutoční rovnakým spôsobom platby, ak sa zákazník nedohodne na inom, bezplatnom spôsobe.
Predávajúci sa nezúčastňuje na mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov. Zákazník môže využiť európsku platformu ODR na adrese: ec.europa.eu.
V Slovenskej republike je príslušným orgánom na alternatívne riešenie sporov: Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27, soi.sk.
§ 10 Odstúpenie od kúpnej zmluvy
Zákazník, ktorý je spotrebiteľom alebo oprávneným podnikateľom, môže odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní bez uvedenia dôvodu.
Lehota na odstúpenie začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru zákazníkom alebo osobou ním určenou, ktorá nie je dopravcom. V prípade objednávky viacerých tovarov dodávaných samostatne – odo dňa prevzatia posledného z nich.
Na uplatnenie práva na odstúpenie musí zákazník zaslať predávajúcemu príslušné vyhlásenie – napríklad písomne na adresu sídla spoločnosti: Gungan Sp. z o.o., ulica Boczna 4/310, 50-502 Wrocław alebo e-mailom na adresu: prodej@gangaru.cz. Na dodržanie lehoty postačuje odoslanie vyhlásenia pred jej uplynutím.
V prípade odstúpenia od zmluvy sa zmluva považuje za neuzatvorenú.
Ak zákazník podá vyhlásenie o odstúpení pred prijatím ponuky predávajúcim, ponuka prestáva byť záväzná.
Predávajúci vráti všetky prijaté platby vrátane nákladov na doručenie najneskôr do 14 dní od prijatia vyhlásenia o odstúpení. Vrátenie platby môže byť pozdržané do prijatia tovaru späť alebo predloženia dôkazu o jeho odoslaní – podľa toho, čo nastane skôr.
Ak si zákazník zvolil drahší spôsob doručenia, ako je najlacnejšia možnosť ponúkaná predávajúcim, predávajúci nie je povinný vrátiť dodatočné náklady.
Zákazník je povinný vrátiť tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od podania vyhlásenia o odstúpení. Lehota sa považuje za dodržanú, ak bol tovar odoslaný pred jej uplynutím.
Zákazník znáša priame náklady na vrátenie tovaru.
V prípade výrobkov, ktoré nemožno vrátiť bežnou poštou, sa informácia o nákladoch na vrátenie nachádza na stránke obchodu.
Zákazník zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak ho používal spôsobom presahujúcim rámec potrebný na zistenie jeho vlastností a funkčnosti.
Vrátenie platby sa uskutoční rovnakým spôsobom, aký použil zákazník, pokiaľ neudelí súhlas s iným spôsobom, ktorý pre neho nepredstavuje žiadne náklady.
§ 11 Bezplatné služby
Predávajúci poskytuje zákazníkom prostredníctvom elektronických prostriedkov bezplatné služby:
- kontaktný formulár,
- newsletter,
- vedenie zákazníckeho účtu.
Tieto služby sú dostupné nepretržite, 7 dní v týždni.
Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu rozsahu alebo spôsobu poskytovania jednotlivých služieb. Informácie o týchto zmenách budú oznamované v súlade s pravidlami zmeny Obchodných podmienok.
Služba kontaktného formulára spočíva v odosielaní správ predávajúcemu prostredníctvom formulára dostupného na webovej stránke obchodu.
Zrušenie služby kontaktného formulára spočíva v ukončení používania tejto funkcie.
Newsletter si môže prihlásiť každý zákazník, ktorý zadá svoju e-mailovú adresu a potvrdí prihlásenie kliknutím na aktivačný odkaz zaslaný predávajúcim.
Zákazník môže vyjadriť záujem o odber newslettera aj počas registrácie, zaškrtnutím príslušného poľa vo formulári.
Newsletter obsahuje obchodné informácie týkajúce sa ponuky predávajúceho a je zasielaný výhradne zákazníkom, ktorí si ho prihlásili.
Každý newsletter obsahuje údaje odosielateľa, predmet správy a informáciu o možnosti odhlásenia z odberu.
Odhlásenie z odberu newslettera je možné kedykoľvek kliknutím na deaktivačný odkaz v správe alebo zmenou nastavení v zákazníckom účte.
Služba vedenia zákazníckeho účtu spočíva v sprístupnení individuálneho používateľského panela, v ktorom možno spravovať údaje, históriu objednávok a ich stav.
Zákazník môže kedykoľvek požiadať o zrušenie zákazníckeho účtu. Predávajúci vykoná túto požiadavku do 14 dní.
Predávajúci môže zablokovať prístup k účtu alebo bezplatným službám, ak zákazník poruší Obchodné podmienky, platné právne predpisy alebo koná v neprospech predávajúceho či iných zákazníkov. Blokovanie môže byť odôvodnené aj bezpečnostnými dôvodmi. O rozhodnutí predávajúci informuje zákazníka e-mailom. Zákazník má právo predložiť vysvetlenie a odvolať sa voči rozhodnutiu o zablokovaní účtu. Predávajúci opätovne preskúma záležitosť a informuje zákazníka o konečnom rozhodnutí do 14 dní.
§ 12 Ochrana osobných údajov
Informácie o pravidlách spracúvania osobných údajov sú uvedené v Zásadách ochrany osobných údajov.
§ 13 Ukončenie zmluvy o poskytovaní elektronických služieb
Zákazník aj predávajúci môžu kedykoľvek ukončiť zmluvu o poskytovaní elektronických služieb s rešpektovaním práv nadobudnutých pred jej ukončením.
Zákazník môže zmluvu ukončiť zaslaním príslušného vyhlásenia prostredníctvom akéhokoľvek komunikačného prostriedku, ktorý umožňuje jeho prečítanie predávajúcim.
Predávajúci môže zmluvu ukončiť zaslaním vyhlásenia na e-mailovú adresu uvedenú zákazníkom pri registrácii – najmä v prípade závažného porušenia obchodných podmienok alebo ukončenia poskytovania danej služby.
§ 14 Záverečné ustanovenia
Predávajúci zodpovedá za neplnenie alebo nesprávne plnenie zmluvy, pričom v prípade zákazníkov – podnikateľov iba v prípade úmyselného konania a v rozsahu skutočnej škody.
Znenie obchodných podmienok je možné stiahnuť, uložiť alebo vytlačiť z internetovej stránky obchodu.
Predávajúci informuje, že na adrese ec.europa.eu je dostupná platforma EÚ na online riešenie spotrebiteľských sporov (platforma ODR), ktorá umožňuje mimosúdne riešenie sporov medzi spotrebiteľom a podnikateľom.
Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu obchodných podmienok. Objednávky uskutočnené pred nadobudnutím účinnosti zmien budú vybavené podľa doterajších podmienok. Informácia o zmenách bude zákazníkom oznámená aspoň 7 dní vopred. Neakceptovanie zmien môže viesť k ukončeniu zmluvy podľa §13.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 01.01.2025.